• Твоят бранд

Създай стратегия за своя бранд

Актуализирано: 20 Май 2019

Следвай тези 10 стъпки, за да положиш основите

на едногодишна работа, която ще ти донесе

успех и популярност.



1. Определяне на целите

Първата и основна стъпка за стратегическото развитие на твоя бранд е да определиш каква е основната ти цел. Какво искаш да постигнеш и как си представяш успешния си бранд. Напиши на лист отговорите на следните въпроси:

• Какво искам да постигна?

Популярност, продажби на услугите или продукта си, създаване на повече контакти, верни последователи, изкуството ми да достига до повече хора. Всички тези отговори са релевантни, но и различни. В зависимост от целта ти и посоката, в която вървиш, ще е различна.

• Как искам да ме представя моят бранд?

Сериозен, артистичен, експерт, гъвкав или безкомпромисен, в големи или малки мащаби работиш. Твоят бранд може да те представя чрез различни аспекти от твоята личност и работа и най-вече трябва да е в синхрон с целите, които си си поставил. Ако искаш да продаваш картини например и да станеш популярен художник, е добре да бъдеш представен като творец, вдъхновител и иноватор.

• Какви са основните послания, които искам да отправя?

Определи няколко основни идеи, ценности, в които вярваш и уважаваш, и се постарай винаги да ги повтаряш чрез творчеството си, в интервютата си или в представянията си.

2. Първото впечатление

След като си дефинирал целите си, сега е време да обърнеш внимание на първото впечатление. Планирай създаването на основните елементи, необходими, за да успееш. През първия месец от развитието на твоя бранд отдели време, за да създадеш набор от материали, които да те представят пред обществото в желаната от теб светлина:

• Снимки

• Биография и представяне

• Портфолио

• Визитна картичка.

3. Онлайн присъствие

Ако все още не си, е крайно време да положиш основите на своето онлайн присъствие. Ето и базовите стъпки:

• Определи коя платформа искаш да използваш – Facebook, Instagram, YouTube, собствен блог или сайт.

• Дефинирай и регистрирай името си.

• Направи си 30-дневен план за публикации и подготви материали предварително.

• Помни, че ако искаш да разработваш канали в няколко социални мрежи, съдържанието, което публикуваш в тях, трябва да е различно

4. Избери своя топ продукт или услуга

Направи план за популяризацията му, както и няколко материала за него, като видео, блог статия, стори и т.н. Подготви и пусни платена реклама.

5. Проучи медиите

• Подбери медии и журналисти, които пишат в сферата, в която работиш.

• Събери техни контакти, подготви имейл, който да им изпратиш, и след това, ако имаш възможност, им се обади да им се представиш и да ги попиташ дали искат да получават информация за бъдещите ти прояви.

• Изпрати им малък подарък по пощата.

6. Създай влияние

• Набележи някои сайтове, които публикуват материали по теми, свързани с твоята сфера на дейност.

• Предложи им да напишеш авторски текстове за публикуване при тях, чрез които ще може да изпъкнеш като артист. Текстовете могат да са на различни теми, които те вълнуват, или за каузи, които подкрепяш. Важно е да изграждаш постепенно образа си на многостранна и уверена личност.

7. Планирай голямото си събитие

Това може би е изложба, концерт, представяне на книга или семинар – събитие, свързано с теб, твоето творчество и резултатите от работата ти. Помисли къде и как ще се проведе, какъв ще бъде сценарият, музиката и какво ще получат гостите като подарък.

8. Планирай напред

Разпиши план за развитието на дейностите ти до края на годината – тематични подаръци, празници, събития – все моменти, в които да напомниш за себе си и своите продукти.

9. Голямото събитие

• Постарай се да отразиш всичко, свързано с подготовката и планирането, изпълнението и протичането му.

• Тагвай и благодари на всеки, който ти е помогнал или е работил с теб. Така ще придобиеш повече популярност, ще изградиш положителен имидж и ще поласкаеш хората, с които си работил. В момент, когато те имат имат нужда от твоя продукт или услуга, най-вероятно ще се сетят за теб и ще дойдат или ще те препоръчат.

• Използвай момента да създадеш мрежа от контакти.

10. Фокусирай се върху продажбите

Вероятно е хората, посетили събитието ти или следили те през цялата година, да искат да закупят твой продукт или услуга. Постарай се комуникацията с теб да се осъществява леко, да отговаряш бързо и по същество, да имаш винаги актуална информация какво предлагаш и на каква цена. Как и откъде може да се закупят продуктите/ услугите ти. И помни, че в процеса на работа нещата се променят – някои възможности изчезват, други се появяват. Бъди гъвкав и реагирай на момента, така че ако дойде големият шанс, да го грабнеш.



49 преглеждания

© 2019 Твоят бранд ООД

„Твоят бранд“ ООД e

част от семейството на

„БГкнига“ и „Фабрика за книги“

София, Книжна борса „ИСКЪР“

ул. „Пор. Христо Топракчиев“ №11

0888 505 774

office@yourbrand.bg