• Твоят бранд

15 практични начина за създаване на запомнящ се личен бранд



15 практични начина за създаване на запомнящ се личен бранд


Всеки от нас, решил да създава нещо, неизбежно попада в среда на огромна конкуренция. Достъпът до информация играе ролята на филтър и в крайна сметка най-успешни се оказват тези артисти, които имат най-силна маркетингова стратегия.

Затова една от основните спънки пред развитието на младите творци е създаването на отличаващ се личен бранд. Предлагаме ви един кратък наръчник, който ще ви даде идеи и вдъхновение как да представите себе си и творчеството си по характерен и запомнящ се начин.


1. Обръщайте внимание на своите клиенти, последователи и всички, които имат значение за развитието на бранда ви – говорете и създайвате връзка с тях. Може да звучи клиширано, но всеки коментар, всеки лайк, всяко съобщение са повод за създаване на ангажираност. Отговаряйте, пращайте сърчица и лайквайте на свой ред.

2. Работете над личния си бранд онлайн, но и в реалният живот. Всичко има значение за посланието, което изпращате – външният ви вид, прическата, физическата ви форма, качеството на снимките и посланията, които отправяте. Всички те са част от вас и са символ и пример за това как работите и каква е същността на вашето изкуството.

3. Създавайте безупречен продукт или услуга. Голяма част от усилията ви ще бъдат изгубени, ако това, което предлагате на публиката си, не е на ниво. Забелязали ли сте, че коментарите по повод на новоизлезли книги много често са относно правописни или други дребни грешки, а не относно съдържанието? Не позволявайте една запетайка да отклони вниманието от същността на това, което сте сътворили.

4. Забавлявайте, изненадвайте и създавайте удоволствие за последователите си. Ако вашите постове, снимки, текстове, видеа не са истинска наслада за окото и мисълта, вероятността последователите ви да се множат намалява. Всеки от нас иска да храни сетивата си с красота. Давайте храна на своите клиенти.

5. Докосвайте емоциите. Хората са в пъти по-склонни да харесат и купят продукт, с който могат да се асоциират. Ако си кажат: „Да, точно така се чувствам!“, „Ето тази картина пресъздава усещането ми за света толкова точно!“, „Героинята на този роман преживява точно това, което ми се случи миналата година“ – тогава те са готови да ви припознаят като свой любим творец.

6. Образовайте и създавайте разбиране. Най-вероятно вашият бранш, както всеки друг, има своите специфики и трудности. Когато запознавате аудиторията си с тях, вие я правите съпричастна и разбираща. Това „образоване“ помага за разширяването ѝ, както и за борбата с пиратството.

7. Разкажете историята си – защо и как създавате своето изкуство. По този начин ще направите аудиторията си част от своя път, част от еволюцията и растежа си. Така те ще ви приемат като по-близък човек и ще се почувстват съпричастни с усилията ви. Следващият път, когато се налага да купят подарък, ще се сетят за вас.

8. Предлагайте неочакваното. Излезте от рамките, изненадайте и дори направете нещо крещящо. Това може да се отнася за доставката на продукта ви, за опаковката или пък начина на представяне. Може да бъде свързано с естетиката на снимките, които използвате, или с контекста, в който поставяте изкуството си. Бъдете провокативни и разбудете сетивата на своите потенциални клиенти.

9. Добавете професонализъм. Извън самото изкуство, което правите, се погрижете да сте на ниво в това как обслужвате пратките си, в това как анонсирате събитията си или дори в това как снимате. Когато хората виждат, че един човек е добър в нещо, са склонни да приемат, че той е също толкова добър и в другите сфери от работата и живота си.

10. Създавайте стойност – мантрата на 21. век. Как, питете се вие, да създам повече стойност? Обещавайте по-малко, а давайте нещо отгоре. Нека винаги клиените ви да се чувстват сякаш са получили повече, отколкото са заплатили.

11. Ангажирайте аудиторията си и я насърчете да участва. Може да ги помолите за помощ в избора на корица измежу няколко варианта, може да ги попитате къде да направите изложбата си или пък как да озаглавите албума си. Когато приобщавате хората, карете ги да се чувстват важни и значими, вие всъщност изграждате своят имидж пред тях.

12. Не пестете услия в нищо, което правите. Надскачайте себе си, надскачайте конкуренцията. Успехът се определя не от постигането на целта, а от това в какъв човек трябва да се превърнем, за да я постигнем.


Ние, също както вас, се стремим да следваме тези точки в работата си. Макар да не създаваме изкуство, искаме българските артисти да се развиват и да постигат все повече. Вярваме, че успехът в много по-голяма степен зависи от самите нас, отколкото от външните изпълнители и консултанти.

Ако има тема, която искате да засегнем, или въпрос, свързан с вашето изкуство, пишете ни на office@yourbrand.bg и ще се постараем да отговорим с подходяща статия в помощ на всички търсещи артисти.

0 преглеждания

© 2019 Твоят бранд ООД

„Твоят бранд“ ООД e

част от семейството на

„БГкнига“ и „Фабрика за книги“

София, Книжна борса „ИСКЪР“

ул. „Пор. Христо Топракчиев“ №11

0888 505 774

office@yourbrand.bg