• Твоят бранд

Как да подготвя медийна стратегия и преспакет?

Предизвикването на интереса на медиите е изкуство само по себе си. Работата по подготовка и създаване на медийна стратегия и преспакет е трудоемка и често объркваща. Затова създадохме за теб това упътване към сърцето на журналиста. Следвай плана от началото до края и създаването на трайни и ползотворни отношения с журналистите ще се превърне в реалност.




1. Готов ли е брандът ти. Имаш ли консистентен устойчив образ, стабилно изграден през всичките ти канали? Посланията, визиите и целият наратив дават ли стабилна основа, за да бъдеш разпознаваем и да изпъкваш? Ако не, то постарай се да поправиш това, преди големият момент на среща с медиите. 2. Правиш ли разлика между маркетинг и медийно присъствие. Когато си представяш как медиите отразяват изложбата или представянето на книгата ти, какво точно очакваш да се случи? В повечето случаи нашите клиенти очакват да осъществят продажби. Но не забравяй, че медийните изяви не са директен маркетинг, който води направо към продажба. Те са част от целия пъзел и ако нямаш изграден метод и инфраструктура за продажби, е възможно да изгърмиш куршумите си напразно. 3. Това не е работа за един ден. Най-важното при работа с медиите е да установиш трайни и ползотворни взаимоотношения. Не работи на парче, а мисли как настоящият ти проект се свързва с предишните и следващите ти идеи. Какъв е контекстът на събитието ти и дали то е подходящо за дадения момент. Напомняй за себе си при всеки удобен случай, като публикуваш мнение по актуалните теми в своята сфера. Поставяй работата си в контекста на събитията и на времето, в което живеем. 4. Съобразявай се с медиите. Планирай събитието си така, че то да бъде в удобно време и място за журналистите. Ако е необходимо, предложи им транспорт (за събития в отдалечени райони). Ако искаш да бъдеш отразен в определено предаване, което се излъчва в четвъртък вечер например, не планирай събитието си за същия момент. Направи го ден преди това. 5. Бъди новина. Информацията от вчера не е новина. Бъди актуален, като създаваш новина за своето събитие, имаш кауза или друга причина да бъдеш реално отразен от медиите. 6. Подготви перфектен преспакет. Напиши няколко различни прессъобщеня, предвидени за различните типове журналисти и предавания. Подготви изображения с висока резолюция, перфектно качество и разнообразно съдържание. Напиши кратка автобиография, в синхрон с посланието на бранда ти. Добави списък с фактологическа информация относно събитието. Подготви ясен лийд – кратко изречение или анонс, който директно може да се използва за обявяване на новината, свързана с твоето събитие. 7. Дай гласност. Заедно с разпращането на прессъобщението ти до подбрани медии, осигури и място в сайта си, където цялата информация да бъде леснодостъпна и видима. Ако е необходимо, подготви записи на преспакета ти върху дигитален носител, като брандирана флаш памет. Постарай се всички линкове да са съкратени за повече прегледност (с bit.ly например). 8. Бъди търпелив. Успехът не се случва за един ден. Да бъдеш разпознаваем сред журналистите е нещо, което се гради събитие след събитие, участие след участие, новина след новина. Процесът е дълъг и постоянен и трябва да бъдеш готов да преследваш целта си в продължение на поне една година.

0 преглеждания

© 2019 Твоят бранд ООД

„Твоят бранд“ ООД e

част от семейството на

„БГкнига“ и „Фабрика за книги“

София, Книжна борса „ИСКЪР“

ул. „Пор. Христо Топракчиев“ №11

0888 505 774

office@yourbrand.bg