• Твоят бранд

Какъв проблем решава моето изкуство?

Един от първите въпроси във всеки курс или консултация по маркетинг е: „Какъв проблем на твоите клиенти решават продуктите или услугите, които предлагаш?“. Върху неговия отговор се гради цялата стратегия за популяризирането на един бизнес. Експертите дори съветват да се представяш не чрез своята дейност, а чрез ползите, които тя носи на хората. И още тук катастрофират маркетинговите усилия на повечето творци. Каква е ползата от една авангардна инсталация? Какъв проблем решава един театрален пърформанс? Като няма проблем, няма маркетинг, нали? А колко по-лесно им е на другите предприемачи... Проблем, решение, полза Да предположим например, че си гладен. Оглеждаш се наоколо и виждаш каравана за здравословни бургери. Взимаш си един бургер и вече си сит и щастлив. Може би дори отново ще се сетиш за караваната, когато огладнееш.


Проблем: глад

Решение: бургер

Полза: липса на глад / ситост

Добавена полза: грижа за здравето

Здравословният бургер те е накарал да се замислиш за начина си на живот и ето ти нов проблем: обездвижен си. Решаваш да си вземеш ваучер и да пробваш някакъв спорт. Попадат ти уроци по танци. Защо пък не? След няколкото пробни урока вече се чувстваш активен и щастлив. Може би дори се записваш на още един вид танци при същите инструктори.


Проблем: обездвижване

Решение: уроци по танци

Полза: липса на обездвижване / активност

Добавена полза: социални контакти Проблеми за напреднали Има проблеми, които не могат да се формулират толкова ясно и допускат различни решения. Когато основните му нужди са задоволени, човек се изпълва с разнообразни желания:

да се забавлява да си създаде уютна обстановка

  • да е част от нещо по-голямо

  • да е уникален да е вдъхновен

  • да помага на някого

  • да повиши престижа си

  • да повиши печалбата си

  • да съхрани и сподели спомените си

Точно това са проблемите, които изкуството може да реши! И колкото по-творчески е подходът при търсене и предлагане на решение, толкова повече би платил за него потенциалният клиент. Сещаш ли се вече какво можеш да направиш за всеки от тях с твоето изкуство? Решения за напреднали Да предположим, че един мениджър иска да създаде по-приятна обстановка в офиса си. След кратко търсене в интернет той поръчва серия фотопринтове и ги окачва на белите стени. Служителите идват на работа с по-голяма радост, а клиентите са по-предразположени към фирмата.


Проблем: офисът не е уютен

Решение: фотопринтове

Полза: уют / красота

Добавена стойност: вдъхновение, уникалност, емпатия

Ако фотографът е гъвкав и умее да се вслушва в клиентите си, тази поръчка може да доведе до следващи съвместни проекти. Например да направи фотосесия, свързана с екипа или дейността на фирмата, да организира тиймбилдинг за служителите под формата на фотопленер, да създаде изображения, които да се използват за брандирани рекламни материали и сувенири и т.н. С част от направените, но неизползвани снимки може да организира изложба, да създаде инсталация или да подготви серия публикации в Instagram, представящи го като артист. Така клиентът ще бъде успешен и щастлив, а фотографът ще развива своя бизнес, без да жертва изкуството си. Като забелязва проблемите на своите клиенти и им предлага готини, творчески решения, всеки артист може да създаде дълготрайни партньорства. Така ще развие своя бранд, а може да намери и решения за собствените си проблеми (спонсорство, ползване на пространство, контакти, препоръки и др.). Как твоето изкуство може да стане основа за развитието на бранда ти и привличането на клиентите, които се нуждаят от теб? Сподели на Facebook страницата ни или ни пиши на office@yourbrand.bg

0 преглеждания

© 2019 Твоят бранд ООД

„Твоят бранд“ ООД e

част от семейството на

„БГкнига“ и „Фабрика за книги“

София, Книжна борса „ИСКЪР“

ул. „Пор. Христо Топракчиев“ №11

0888 505 774

office@yourbrand.bg